Конкурс-гра «У дивосвіті казок»
Мета. Узагальнювати знання дітей про казки; формувати мовленнєві
здібності, бажання говорити українською мовою, уміння фантазувати, образно
мислити; розвивати читацьку зацікавленість; виховувати почуття добра, справедливості,
поваги; спонукати дітей на добрі вчинки.
Хід гри
Звучить пісня «У гостях у казки».
Слово
вчителя. Казка…Як
багато доброго, таємного,цікавого зберігає в собі це слово. Кожен із нас, як
був малюком, із задоволенням слухав, коли йому читали чи розповідали казки.
Правильно говорять: «Тисячі речей забудете, а тих хвилин, коли вам люба мама чи
бабуся розповідали казки, не забудете до
смерті».
Казка – це, добре, розумне, вічне.
Діти (по черзі)
1.
Казка – це світ чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене
краси.
Поринуть у казку,
це ж бо так цікаво,
Це справді
свято, радість для душі.
2. У казці звірі
мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда
завжди зло долають,
Тому і люблять
казку діти всі.
3. В країну казок підем я і ти,
У казці всім цікаво побувати.
Там вірних
друзів можемо знайти,
Учитель. Розпочинає
мо конкурс-гру «У дивосвіті казок».
Умови гри.
1.
Гру проводять між командами 1 – 4
класів.
2.
У грі бере участь увесь клас: разом
обговорюють завдання, а відповідь дає один.
3.
Гру проводять у сім етапів.
4.
Результати гри оголошують на закритті
тижня.
Перший етап гри «Казкова вікторина»
Запитання для 1класу.
·
Кого першим зустрів Колобок, коли втік
від діда і баби? (Зайця)
·
Хто з’їв Колобка? (Лисиця)
·
Як звати лінивих мишенят,які нічого не
хотіли робити і не допомагали півникові? (Круть і Верть)
·
Яке яйце знесла Курочка Ряба? (Золоте)
Запитання для 2 класу.
·
Хто загубив рукавичку? (Дід)
·
Скільки звірів умістилося в рукавичці?
(7)
·
Як звали працелюбного півника?
(Голосисте горлечко)
·
Хто перехитрив Колобка? (Лис)
Запитання для 3 класу.
·
Що ведмідь приніс Пану Коцькому на обід?
(Мед)
·
У чиїй хатці заховалася Коза-Дереза?
(Зайчиковій)
·
Чим Лисичка пригощала Журавля у казці
«Лисиця і Журавель»?
(Молочною кашею)
·
Чим ловив Вовк рибу? (Хвостом)
·
Хто першим наскочив на солом’яного
бичка? ( Заєць)
·
У якій казці битий небиту везе? (Про
Вовчика-братика та Лисичку-сестричку)
·
Хто прогнав Козу-дерезу? (Рак)
Другий етап гри «Загублені речі»
Діти відгадують з якої казки
продемонстровані речі.
Для 1 класу.
·
Рукавиця – «Рукавичка».
·
Яйце – «Курочка Ряба».
Для 2 класу.
·
Солома – «Солом’яний бичок».
·
Колосок – «Колосок».
Для 3 класу.
·
Колиска – «Івасик-Телесик».
·
Глечик – «Лисиця і Журавель».
Для 4 класу.
·
Пір’я – «Кривенька качечка».
Третій етап гри «З якої вони казки?»
Запитання для 1 класу.
Що втекло від баби з дідом –
не
сиділось на вікні,
А зустрілось з зайченятком –
й ну
співать йому пісні. (Колобок)
Всіх він любить не зрадливо,
Хто б до нього не ходив.
Здогадались? Це ж наш Гена,
Це ж наш Гена - … (Крокодил).
Запитання для 2
класу.
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Вовк
дівчину цю по дорозі зустрів,
Як казка ця
зветься, хто відповість?
(Червона Шапочка)
Він дружок і звірям, й дітям,
Він живе, як я і ти,
Та таких у цілім світі
Нам з тобою не знайти.
Він знімається в кіно
І відомий всім давно.
Упізнати його неважко,
А зоветься - … (Чебурашка).
Запитання для 3
класу.
До школи прямує хлопчак дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка
тобі, чи не так?
Яке ім’я носить цей хлопчак? (Буратіно)
Він
довгу бородищу має,
Ляльок в театрі б’є і сварить.
А голос в нього –
справжній бас.
Хто ж це діти …
(Карабас).
Запитання для 4 класу.
Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Багатьом був
невідомий,
Нині з кожним
подружив.
З казки в кожного
удома
Хлопчик-цибулинка жив.
Дуже просто,
мелодійно
Він
зоветься… (Чіполліно).
Четвертий етап гри «Упізнай
казку»
Ведучий показує дітям картки,де
за допомогою символів зображено
головних
героїв.
Діти повинні здогадатися з якої казки
персонажі і як називається
П’ятий етап гри «Казкова
переплутанка»
Учитель. В казкограді
сталось лихо:
В казкограді сталось
тихо.
Злий чаклун там
побував
І усіх зачарував.
Переплутались казки
–
все там стало
навпаки.
Діти, може, зможете
ви
Їм усім допомогти?
Завдання для 1 класу.
·
Виходить дівчинка, у якої кошик з
пиріжками та на голові – зелена шапочка.
·
Зайчик знайшов колосок.
Завдання для 2 класу.
·
Карлсон сидить з бантом на спині.
·
Дід і баба покликали синочка Іванка
витягати ріпку.
Завдання для 3 класу.
·
Кіт у чоботях виходить у кросівках.
·
Сидить жабка в рукавичці, дивиться –
біжить слоненя.
Завдання для 4 класу.
·
Буратіно з’являється у хутрянім
капелюсі.
·
Лисичка вкрала Котика.
Учитель. Всі герої знов
щасливі
І говорять вам спасибі!
Всі розумними були
І героям допомогли.
Шостий етап гри «Портретна галерея»
Учитель. А тепер
вирушаємо до портретної галереї! Але портрети в ній намальовані не олівцями, а
словами. Вам потрібно впізнати героя, визначити назву казки, її автора.
Портрет
перший (для 1 класу)
«Дівчинка
з кучерявим блакитним волоссям висунулась у віконце, протерла й широко
розплющила заспані гарненькі оченята. Ця дівчинка була найкрасивішою лялькою із
лялькового театру синьйора Карабаса Барабаса. » (Мальвіна. О.Толстой «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»)
Портрет другий (для 2 класу)
«Це була висока,
струнка, сліпучо біла жінка… І кожух і шапка на ній були із снігу. Поцілунок її
був холоднішим за лід, пронизав холодом наскрізь і дійшов до самого серця…» (Снігова королева. Г. К. Андерсен «Снігова
королева»)
Портрет
третій (для 3 класу)
«…В
середині квітки, на зеленій маточці сиділа крихітна дівчинка, така гарненька та
ніжна! Вона була на зріст не більше дюйма.»(Дюймовочка.
Г. К. Андерсен «Дюймовочка»)
Портрет
четвертий (для 4 класу)
«…Ворухнула
ніжками-ручками, з місця зрушила та й пішла до хати… А дівчинка з себе, мов
сніжинка біла, очі – мов голубі намистинки,русява коса до пояса. Тільки
рум’янця на щічках нема, а й так дуже гарна.»(Снігуронька. Російська народна казка «Снігуронька)
Сьомий етап гри. Вправа «Асоціативний кущ»
Учитель. Зараз, діти необхідно
скласти «асоціативний кущ» до слова лисичка.
Зокрема, слід розповісти,яка вона, що полюбляє, у яких казках ми її
зустрічаємо. Часу – 3 хв . Свої варіанти кожна команда повинна записати та
передати журі.
Підсумок.
Чудовий конкурс! Дякую, шановна Вікторіє Олександрівно!
ОтветитьУдалитьБажаю Вам успіхів та творчого натхнення!